Zagrijavanje

Opustanje-Zagrijavanje

Zagrijavanje prije treninga

Svi jahači su čuli o dobrom zagrijavanju prije kvalitetnog treninga. Ali, mnogi nisu čuli šta čini dobro zagrijavanje. Da li je bolje ono intenzivnije, sporije ili opuptaljuće? Koliko bi to trebalo trajati? Mnogi jahači sa dobrim namjerama se nadaju da se konj kretajući na lonži ili pod sedlom odbro zagrijava. Nažalost, u ovom slučaju to nije tako. Činjenica je da je propisno zagrijavanje uvertira za uspješan trening. Sa fiziološke tačke gledišta, zagrijavanje određuje koliko će vaš konj (ili neće) kondiciono napredovati i kakav će fizički odgovor imati. To znači da koliko god dresurni jahači žele svoje konje učiniti jače, fleksibilnije, rutina zagrijavanja bi ih mogla unaprijediti ili unazaditi. Ovaj članak će Vam dati nekoliko jednostavnih trikova da učinite trening mnogo uspješnijim. Iz dana u dan vidjet ćete da vaš konj napreduje.

Opuštanje vs. Zagrijavanje

Kao prvo, napravit ćemo razliku između ovo dvoje. Ovo su potpuno dvije različite aktivnosti koje morate uraditi prije glavne strukture treninga.Cilj zagrijavanja je da povećate dovod kisika i cirkulaciju krvi u skeletnim mišićima konja da bi spriječili akumulaciju metaboličkih otpada kao što su mliječne kiseline u tkivima. Pored ranog umora, naslage mliječne kiseline sprečavaju konja da ima korist od treninga, zbog toga što mjenja pH vrijednost mišića, što kontroliše  mogućnost njihovog zatezanja i opuštanja. Da bi pridobili benefite dobrog zagrijavanja mišića, glavni cilj Vam treba biti dovoljno kisika i krvnog protoka u mišićima u vrhuncu treninga.

Opuštanje

Svaki dan, bilo da jašete ili lonžirate konja, trebali bi ga pustiti 3-4 minute u hodu na opuštenom dizginu u cilju opuštanja. Neki to rade vodajući konja na ruku, neki šetajući terenom, što nije ni bitno. Ova lagana aktivnost podstiče vlaženje zglobova, što je jako bitno. Studije su pokazale da nekoliko minuta ove aktivnosti potpuno vlaži zglobove konja koji žive u štalskim uslovima. Bitno je da mišići konja ne budu zgrčeni tokom ove aktivnosti, što se dešava naprijer prilikom prikupljanja ili postavljanjem opreme koja ograničava glavu konja. Zglobovi konja u zagrijavanju ne bi trebali biti ograničeni kao što se to dešava u stadiju prikupljenosti. Dok je konj u stanju mirovanja, samo 15% krvi koja cirkuliše dolazi u mišiće dok ostatak odlazi u organe i u probavni sistem. Tokom treninga, 85% krvi dolazi u mišiće. Jedan od glavnih ciljeva opuštanja je ovih par stvari koje smo naveli.

Zagrijavanje

Kada ste spremni za pokret, vrijeme je da počnemo sa zagrijavanjem. Ovdje tražite od konja da se savije, ali ne i da se prikupi (pogledaj sliku). Hladna i neispunjena mišićna vlakna, tetivi i ligamenti su podložni preopterećenju što dovodi do povrede. Ako forsirate jednu stranu kretanja više, koliko pomaže jednoj strani, toliko i odmaže drugoj strani. Prvih pet minuta bi se trebali fokusirati da se konj kreće što više naprijed bez fokusa na figure. Postoje konji koji se bolje zagrijavaju u kasu ili u kenteru, što je opet stvar same individue. Ključ svega ovoga je da sa aktivnim kretnjama stimulišemo skeletne mišiće da se što više prokrve. Sve ovo je nemoguće u neaktivnim kretnjama. Poslije 5-10 minuta aktivnog kretanja, skeletni mišići su dovoljno zagrijani da se počne sa određenim figurama. To znači, da bi mogli početni raditi razne krugove i primanja. Kako zagrijavanje odmiče, tako i smanjujemo krugove i uvodimo više lateralnih kretnji. Ako ste postupali ovako, trebalo bi Vas dovesti do glavne strukture treninga spremnim.

Na šta obratiti pažnju?

Svaki konj se ponaša drugačije tokom zagrijavanja. Pokušajte da dobijete osjećaj kako vaš konj treba da se kreće tokom prvih par minuta hodanja, kako nakon 5 i kako na kraju. Koje promjene ste osjetili? Stvari koje trebate primjetiti su opuštanje, veći korak, bolja reakcija na Vaša dejstva kao i fizički znakovi da je konj spreman za daljni rad (mišići su topli na dodir, balava usta, rep se lagano klati, mentalni fokus).

Ako je konj prije bio na ispustu, nemojte misliti da je neki posao završen. Konji koji žive vani se kreću na „štednom režimu“. Ovaj način kretanja ne dovodi njihovo tijelo u stanje koje zahtijevamo za naš trening. Imajte na umu da konja treba zagrijati posebno za sve što treba raditi poslije. Tako konj koji je zagrijavan radeći krugove, nije spreman da radi lateralne kretnje.

Ispod se nalazi jedan od boljih šablona za zagrijavanje. Najbolje je da se radi u kasu.

Poslije opuštajuće faze, dovedite konja do lakog radnog kasa. Konj bi se trebao kretati energično naprijed, ali ne očekujte previše, Dobar radni kas, konj će moći raditi čak i ako nije do kraja zagrijan, na što bi se trebala obratiti pažnja. Kako radite ovo par puta, nastojte da učinite vaš kas „radnijim“.

  • Krenuti od A krenuti dugom stranom prema K, probajte saviti što više vašeg konja.
  • U uglu između H i C počnite jedan polukrug od 10 ili 15 metara, vraćajući se na pistu kod K (figura suza).
  • Pokušajte se vratiti pistu tačno na K. Cilj je da imate jednu dugu kretnju poslije polukruga i da se ne vraćate prebrzo na pistu.
  • Prođite kratkom stranom jahališta pored A.
  • Sve što ste uradili maloprije, sada to ponovite u drugu stranu između M i C.
  • Ponovite ovo više puta.
ReklamaJahanje u prirodi
ReklamaPansion za konje Lazy Horse
ReklamaNeed a ride to ride
ReklamaŠkola jahanja Lazy Horse
PODIJELI
Adi Hanić
Trener jahanja na Lazy Horse-u. Proglašen je za najuspješnijeg BIH takmičara u dresurnom i daljinskom jahanju u juniorskoj konkurenciji, a u debitantskoj sezoni u seniorskoj konkurenciji osvaja tri zlatne medalje na sva 3 kola prvog kupa BIH u istoriji.